Krepitev imunskega sistema

Prihajajo meseci, ki s seboj prinašajo tako lepe kot manj lepe reči. Med tiste slednje vsekakor spadajo gripe in prehladi, ki nas ogrožajo predvsem v trenutkih, ko imamo nekoliko oslabljen imunski sistem. Imunski sistem je namreč naš branik pred škodljivimi bacili in bakterijami, ki povzročajo različne nalezljive bolezni.

Dobro je vedeti, da lahko za svoj imunski sistem poskrbimo tudi doma. Še največ je dejansko odvisno od nas. Kaj jemo, pijemo, s čim se ukvarjamo in ali svojemu telesu posvečamo dovolj pozornosti. Preverite 5 učinkovitih načinov za krepitev imunskega sistema.

1. Uravnotežena zdrava prehrana

Uživajte dovolj sadja in zelenjave, bogate z vitamini in minerali. V jesensko-zimskem času naj bo na vašem jedilniku večkrat kislo zeljo, ki poleg paprike in agrumov prav tako vsebuje veliko vitamina C. Če kdaj, potem tega termina ne izbirajte za kakšno radikalno dieto. Telo se bo z minusom hrane odzvalo bolj utrujeno, imunski sistem pa bo popustil. Ne pozabite na probiotike in živila, bogata z antioksidanti.

2. Gibanje na svežem zraku in telovadba

Za močan imunski sistem je še kako pomembna telovadba. Strokovnjaki prav posebej v zimskem času opozarjajo na pomanjkanje gibanja. Ljudje se skrivamo pred dežjem, mrazom in snegom, posledično pa se tako tudi manj izpostavljamo sončnim žarkom. Pomanjkanje le-teh pa našemu telesu prinaša precej manj vitamina D, kot ga potrebuje.

3. Blažen počitek

Telo potrebuje dovolj počitka, da obnovi svoje moči in ustrezno počrpa vse hranilne snovi iz hrane, ki ste jo zaužili. Prav idealno razmerje vitaminov in mineralov pa odločilno vpliva na stanje imunskega sistema. Zadnji obrok zaužijte vsaj dve uri pred spanjem in si za kvaliteten spanec vzemite osem ur časa. Iz spalnice umaknite električne naprave, kot so televizija, mobilni telefon, računalnik in podobno.

4. Stres je sovražnik imunskega sistema

Prekomerno obremenjevanje s poslom, dogodki, na katere nimate vpliva, in podobno, v vaše življenje nosi negativna čustva. Prav ta negativna čustva telesu povzročajo stres, ki lahko usodno oslabi vaš imunski sistem. V takšnem trenutku boste najbolj ranljivi za vse mogoče nalezljive bolezni, kot sta denimo gripa in prehlad. Skušajte odmisliti slabe reči, družite se s pozitivnimi ljudmi in se ukvarjajte s hobiji, ki vas sprostijo.

5. Pijte ingverjev čaj

Ingverjev čaj vsebuje ogromno antioksidantov, veliko mineralov (železo, magnezij, kalij) in vitamin A. Pitje ingverjevega čaja sicer priporočajo obolelim za gripo ali prehladom in osebam z otečenim grlom in zamašenimi dihalnimi potmi. Ni pa ingverjev čaj dober le, kadar bolezen že nastane, pač pa je znan tudi kot izredno koristen za dvig imunskega sistema.

In kako naj bo torej videti vaš dan?

Zjutraj vstanite dobro naspani in spočiti. Privoščite si zdrav zajtrk, v katerega vključite jogurt s probiotiki. Na delo se odpravite peš, če se le da. Ne pozabite na malico. Dodajte ji kakšno jabolko ali pomaranče. Pri kosilu se ozrite po živilih, bogatih z vitamini in minerali. Popoldne si privoščite dobre pol ure sprehoda na svežem zraku, še najbolje v dobri družbi.

Smejte se šalam, razmišljajte pozitivno. Po sprehodu si privoščite (ali z družbo) topel ingverjev čaj. Zvečer boste prijetno utrujeni zaužili lahek obrok in se sprostili v kopeli z mlačno vodo (vroča voda odpade). Če kaj, potem vam ta hip manjka samo še dober spanec in lepe sanje.

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja