Nakup gorskega kolesa

Vas je navdušilo gorsko kolesarjenje in ste se odločili za nakup lastnega gorskega kolesa? Zagotovo želite izbrati pravo kolo za vožnjo po razgibanem terenu, zato smo za vas razčlenili različne elemente gorskega kolesa, ki jih morate poznati. Spoznajte pa tudi glavne odgovore na pogosta vprašanja, ki jih morate upoštevati, da se pravilno odločite, katero gorsko kolo bo pravo za vas.

Polno vzmeteno ali prednje vzmeteno gorsko kolo?

Velika večina gorskih koles ima vgrajeno vzmetenje, ki kolesu pomaga pri premagovanju neravnin, ohranjanju oprijema na vzponih in spustih ter blaženju sil pri padcih in skokih. Polno vzmetena gorska kolesa imajo spredaj vilice, zadaj pa amortizer. Omogočajo, da tehnične terene premagujete z večjo hitrostjo in samozavestjo.

Hardtail oz. prednje vzmeteno gorsko kolo, kot pove že njegovo originalno ime, pa ima tog zadnji del in vilice. Na splošno so takšna kolesa odlična pri vzpenjanju, učinkovita pri pedaliranju in dobra izbira za vožnjo v krosu, pa tudi za večino vožnje po trail centru. Običajno so cenovno ugodnejša možnost za mnoge, ki si želijo kupiti prvo gorsko kolo, ne da bi pri tem zapravili veliko denarja.

Katero vrsto gorskega kolesa izbrati?

Gorska kolesa so zasnovana tudi za posebne vrste vožnje in okolja. Pri tem se razlikujejo predvsem geometrija okvirja, zlasti kot glave in kot sedežne cevi, količina hoda vzmetenja, oblika vzmetenja in sestavni deli, kot so menjalniki, krmilo in zavore.

1. Pri kros kolesih XC (Cross-Country) gre predvsem za učinkovitost pri vožnji naprej. Kolesa XC so običajno lahka, z minimalnim hodom in sistemom vzmetenja, ki je zasnovan tako, da prednostno zagotavlja največji zagon naprej, skupaj z menjalnikom, ki povečuje hitrost in učinkovitost.

Cross Country kolo Scott Spark 960
Cross Country kolo Scott Spark 960 – ExtremeVital.com

2. Trail gorska kolesa so odlična izbira za vsestransko vožnjo, saj so zasnovana tako, da se dobro vzpenjajo in spuščajo ter so primerna za večino središč in divjih enoslednic. Hod vzmetenja je običajno od 110 mm do 140 mm, nagibi glave pa okoli 67 stopinj.

Gorsko enduro kolo Specialized Status 160
Gorsko enduro kolo Specialized Status 160 – ExtremeVital.com

3. Enduro gorska kolesa so zasnovana za zahtevne enduro dirke in so primerna za dolge vožnje na velikih razdaljah in na večjem terenu, kot so tipični trail centri s tehničnimi vzponi in spusti. Ta kolesa imajo manjši nagib glave od 65 do 66 stopinj za samozavest pri tehničnih spustih ter bolj strme sedežne cevi (približno 73 do 75 stopinj), ki zagotavljajo moč in oprijem na vzponih. Hod vzmetenja je običajno od 140 do 160 mm.

Gorsko enduro kolo Specialized Status 160
Gorsko enduro kolo Specialized Status 160 – ExtremeVital.com

4. Downhill oziroma DH kolesa pa so namenjena hitremu spustu po hribu navzdol in spopadanju z velikimi objekti, kot so skoki, hitri spusti in skalnata področja. Ta kolesa imajo običajno vzmetenje, prilagojeno za DH, z več kot 200 mm hoda na vilicah in 200 do 220 mm hoda na zadnjem amortizerju.

V nadaljevanju spoznajte tri vprašanja, ki vam bodo pomagala pri izbiri gorskega kolesa.

1. Kakšen je moj proračun?

Gorska kolesa stanejo nekje od 200 pa vse do 10.000 €, na splošno pa lahko pričakujete, da boste dobili spodobno začetno gorsko kolo z zadnjim vzmetenjem za dobrih 500 €, gorsko kolo s polnim vzmetenjem pa za približno 1.000 €. Z višanjem cene se izboljšujeta zmogljivost in kakovost kolesa ter kakovost njegovih sestavnih delov.

2. Kje ga bom vozil?

Od terena, po katerem boste vozili kolo, je odvisno, katero kolo boste izbrali – pri tem je vredno biti povsem iskren glede svojih voznih sposobnosti. Da, morda imate velike načrte za vožnjo po odročnih gorah, vendar če boste večino vožnje opravili po utrnjenih gorskih poteh, je verjetno bolje, da si omislite gorsko kolo, ki je primerno za ta teren.

3. Lahko gorsko kolo pred nakupom peljem na testno vožnjo?

Če zanj nameravate zapraviti veliko denarja, je smiselno, da preverite, ali vam gorsko kolo res ustreza. To pa seveda najlažje storite tako, da se z njim zapeljete. Veliko kolesarskih trgovin ima na voljo demonstracijski vozni park, tako da lahko kolo odpeljete na poskusno vožnjo.

Bodite pozorni na demonstracijske dneve in vikende, na katerih je običajno za preizkušnjo na voljo veliko koles. Pričakujte tudi, da boste za izposojo kolesa plačali pristojbino in/ali kavcijo – navsezadnje želijo biti prodajalci prepričani, da ga bodo dobili nazaj. Priporočamo vam, da preizkusite različna gorska kolesa, da boste spoznali razlike med njimi.

Comments are closed.